Hoe krijg je meer energie in 2014?

4 dec

Hoe krijg je meer energie in 2014?  Wat te doen tegen moeheid? Iedereen zou wel meer energie willen, wat dat betreft is energie essentieel om goed te kunnen presteren. Maar hoe krijg je meer energie blijft af en toe een raadsel.. zeker gezien het feit dat werkend Nederland massaal aan de koffie zit. Uiteraard helpt dit wel voor even maar hoe krijg je energie op de lange termijn blijkt moeilijker te zijn. In dit artikel ontdek je hoe je meer energie krijgt, zodat jij 2014 fit kunt beginnen!

Over het algemeen zijn er een aantal zaken die je kunt gaan toepassen om meer energie te krijgen op de lange termijn. Deze zijn:

  • Meer water drinken. Door het drinken van water stimuleer je de stofwisseling, waardoor je sneller meer energie krijgt. Dit is uiteraard van positieve invloed op je energieniveau.
  • Genoeg en goed eten. Voldoende eten is vooral van belang in de ochtend. Sommige mensen hebben nogal is de neiging om het ontbijt over te slaan, terwijl dit juist de belangrijkste maaltijd is van de dag. Het ontbijt zet de ‘toon’ voor de energie die je gedurende dag hebt. Als je er voor kiest om bijna niet of niet te ontbijten dan voel je je heel de dag futloos en heb je weinig energie. Als je ervoor kiest om voldoende te eten en ook goed te eten tijdens het ontbijt krijg je sowieso meer energie gedurende de dag. Maar wat is goed eten? Bij het ontbijt is het vooral van belang dat je voldoende koolhydraten binnenkrijgt. Deze zitten bijvoorbeeld in brood bananen of zweedse crackers. Op die manier is de afgifte van energie aan je lichaam de gehele dag constanter. Zeker als je kiest om te ontbijten met een banaan zorg je ervoor dat je suikerniveau op hetzelfde ‘level’ blijft.
  • Niet roken is essentieel voor een goede energiehuishouding. Er zitten natuurlijk een hele hoop negatieve effecten aan roken. Zeker als je in de avond rookt dan veroorzaak je een hogere hartslag waardoor je minder goed in slaapt komt. Uiteindelijk als je slechter in slaap komt heb je de volgende dag ook minder energie om op te staan en aan de slag te gaan.
  • Een andere oorzaak van slecht slapen is het drinken van stimulerende dranken zoals koffie/thee/chocomelk in de avond. Drink dus vooral geen koffie of stimulerende dranken drinken in de avond, want hierdoor kom je juist weer slechter in slaap.
  • Genoeg sporten is de basis van een gezond lichaam. Door minimaal drie keer in de week te sporten stimuleer je het lichaam om fitter te worden!hoe krijg je meer energie

Hoe krijg je meer energie?

Op de vraag ‘hoe krijg je meer energie’ is dus geen éénduidig antwoord te geven. Over het algemeen is het een combinatie van factoren die maakt dat je meer energie krijgt op de lange termijn. Wil je meer weten over het krijgen van meer energie. Kijk dan op de website over: moeheid en het krijgen van meer energie!

No comments yet

Leave a Reply